premiumbeautifulcorset

Thursday 27 June 2013

DUIT OH DUIT

Now everything is MONEY.  Nak pergi mana-mana pon mesti kena ada duit.  Kalau kuar rumah tertinggal wallet memang parah dibuatnya.  Nak bayar tol, minyak, makan, parking dan sebagainya.  Kalau takda duit mcm mana tu….


Zaman  juga harga barang-barang dah naik…susu naik harga, minyak naik harga and diapers anak pon naik harga.  Komitment banyak, gaji cukup-cukup makan saja.Itu tak termasuk dengan hutang-hutang bulanan..  Hutang kereta, hutang rumah, hutang kredit kad, hutang kain, hutang kerepek....(kerepek pun nak hutang ke?;p) bil-bil air, api, astro, bayar bibik/pengasuh dan macam-macam lagi..

Agak-agaknya berapa bajet minimum yang perlu kita ada untuk bayar semua ni?Jom kita tengok sampel ni..


Siap ada NEGATIF lagi tau…Kita rasa da cukup SELESA dengan keadaan macam tu tetapi TIDAK untukWanie.  Saving pun cukup-cukup makan jer dalam RM100 – RM200 jer.  Pastu kalau tak cukup duit kita keluarkan balik saving tu.  Itupun kalau bulan tu nak pakai duit lebih terus takda saving… huhu
Itulah yang menjadi kerisauan kita semua..eh kita semua ke?ok,mungkin ada yang dah sedar, tapi mungkin ada yang belum sedar lagi..



 Betulkan.... dulu dengan nilai RM50 macam-macam barang kita dapat beli....kira penuh troli la. Sekarang dengan RM50 apa yang kita dapat beli yer? hmmmm
Tak sampai separuh troli pon barang-barang yang dibeli....Even sekarang dengan RM200 pon macam dah takda nilai sekelip mata jer duit habis...
                 


Dimanakah ANDA berada 
pada umur 65 tahun?


Adakah situasi ANDA begini?



Ok now, cuba kita tengok pulak mereka yang bergaji RM1500 sebulan.  Jangan u alls ingat orang sekarang semua bergaji besar yer…gaji yang RM800 – RM900 pon ada lagi tau.  Bayangkan mereka yang bergaji RM1500 ni terpaksa survive setiap bulan.   Macam mana la ye...

MacamWanie sendiri gaji husband + Wanie xder la banyak sangatkan… but we all love to eat bak kata orang FOOD LOVER la..hihi.  Tiap-tiap bulan kadang-kadang tiap-tiap minggu nak jer makan sedap-sedap and sometimes mahal plak tuh.  SO kadang-kadanga khir bulan tu memang sangatlah xcukup duit then dok umah diam-diam makan Maggie heheheh… selain tu wanie and husband suka gak g jln-jalan short trip sometimes long trip gak.  Aktiviti tu mcm orang banyak duitkan tapi HAKIKATNYA…ktorg jer la yang tau. Itu pun naseb husband wanie buat part time photographer so ader la duit tambahan tapi tetap tak cukup dengan kehidupan sekarang.
Umur kami makin meningkat, satu asset pon xder lagi kalau ader pon keta jer la itu pun keta murah nak beli keta mahal mmg belum mampu la kan apa tah lagi nak beli rumah yang skang harga makin melambung-lambung naik… Memang tak dapat la dengan gaji husband and wanie.

Sebab tu la kena buat bisnes..alhamdulillah. Bisnes ni memang lain dari yang lain. Rasa rugi plak baru jumpa BISNES ni sekarang.  Sebenarnya dah jumpa..baru tau..Bisnes ni sangat simple dengan menggunakan internet sahaja… Internet kan  dihujungjari. 
Follow,duplicate...follow,duplicate...itu je...!;))

Dengan bisnes ni, kita sendiri boleh target berapa banyak kita nak generate income kita..Kalau nak RM1000 sebulan, kita kenalah kerja untuk RM1000, kalau nak RM5000 kita kena la kerja untuk RM5000... Kalau kita nak RM10,000 sebulan pun boleh, kita kerja untuk dapat RM10000 tu.. tak ada masalah.. sebab mmg kita sendiri yg kejar target kita tu.. tidak kena mengena dengan company lansung..

The best thing dalam bisnes ni…ialah marketing plan. Kalau kita konsisten, focus dan lebih berdaya saing bonus dan income kita boleh lagi besar dari yang dah lama buat bisnes..Adil la kan?

So guys, think about this. Cost of living keep increasing. How about our savings, parents, kids education, medical and macam-macam lagi yang perlukan duit. Why don't we do something now for a better life current and future. When the opportunity comes to you, grab it. Percaya dengan rezeki yang Allah beri iaitu dalam bentuk PELUANG.  Peluang untuk mengubah diri ke arah yang lebih baik.  InsyaAllah with proper guidance and strong will we could succeed.

For details and more info about this business,come and let's have kopi-kopi..  Wanie akan share dengan korang about this biz.   Memang lain dari yang lain. Don't worry, jangan takut atau malu untuk improvekan kehidupan kerana perasaan takut-takut dan malu-malu tu takkan membawa kita kemana pon :)


Love,
Wanie Zaaba

016 770 7061

No comments:

Post a Comment